Välkommen till Creatiit – Din konsult inom den digitala världen

Social media

VIVID

Social Media Kampanj & Optimerad Produktsida: Utveckla en optimerad produktsida, grafisk profil och social media kampanj för VIVID’s nya smarta hörlurar.

År: 2023

Typ av case: Fiktivt

Bakgrund

VIVID vill nå en ny målgrupp genom lanseringen av deras nya banbrytande hörlurar. Tanken är att bygga varumärkesidentitet hos early adopters och på sikt nå en bredare marknad. VIVID vill skapa gemenskap och en känsla av community inför lansering av de nya smarta hörlurarna. VIVID vill utmana perfektionist kulturen på sociala medier och belysa att det är okej att ha olika känslor.

Målgrupp

Early adopters i åldern 18-28. Den tilltänkta målgruppen bor i stadsmiljö, är tech-intresserade och lever en aktiv livsstil. De är dessutom mer benägna att experimentera med ny teknik och dela sina upplevelser på sociala medier. När ny teknik lanseras är risken stor att den breda massan inte är redo eller köpbenägna. Därför är early adopters en perfekt målgrupp att initialt rikta in sig mot.

Branding

VIVID’s färgpalett består av ljusrosa, ljusblått och grå/svart. En palett som ska agera inkluderande och visa de olika sidor vårt humör kan ha. 

Se fler UX design case

Jag fyller hela tiden på med fler spännande case inom UX design, Grafisk design, IA och UI i min portfolio.

ZenVoyage

Ett UX case för en yoga bokningssida
Fiktivt

Sjövikskliniken

Fiktivt UX Case för en webbplats
Fiktivt